Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| امنیت ملی و عملیات ضد جاسوسی در عصر جاسوسی سایبری + دانلود فایل

معرفی کتاب| امنیت ملی و عملیات ضد جاسوسی در عصر جاسوسی سایبری + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

با ادامه پیشرفت فناوری، تهدید‌های تحمیل شده بر این نوآوری‌ها نیز به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین متخصصان و مجریان قانون جهت مقابله با این تهدیدات، برای ارتقای امنیت ملی و دفاع از حقوق فردی شهروندان تلاش می‌کنند.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، کتاب امنیت ملی و عملیات ضد جاسوسی در عصر جاسوسی سایبری، پیشرفت‌های فناوری در سیستم‌های اطلاعاتی و اجرای قانون در رابطه با جرائم سایبری و مسائل مربوط به شناسایی مشکلات را توضیح می‌دهد.

این کتاب با تمرکز بر تهدید‌های کنونی و نوظهور در امنیت ملی و هم‌چنین پیشرفت‌های فناوری در حوزه اطلاعاتی، مرجعی جامع برای مقامات دولتی، محققان، دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و متخصصان اطلاعاتی و امنیتی که علاقه‌مند به انجام اقدامات جدید برای پیشگیری از جرائم سایبری و تروریسم هستند، به شمار می‌آید.

نویسنده این کتاب با کمک گرفتن از افرادی که پیشینه‌ای قوی در مسائل کامپیوتری، نظامی و علوم فیزیکی دارند، راجع به موضوعات مرتبط با امنیت ملی و عملیات‌های ضد جاسوسی، پوشش تهدیدات فعلی، درک خاص از حوزه مورد مطالعه و تفکرات اجرایی جدید بحث می‌کند.

استفاده از اینترنت برای اهداف تروریستی و چالش‌های حاکم بر فضای سایبری، شناسایی تهدیدات داخلی در جاسوسی‌های سازمانی و جاسوسی سایبری، توسعه گفتمان و ابزار به عنوان محتوای جایگزین برای جلوگیری از تروریسم، استفاده از مدل‌سازی ریاضی برای زیرساخت‌های انرژی امن و هوشمند و مبارزه با تروریسم از طریق آموزش برقراری صلح به صورت آنلاین از نمونه موضوعات بحث شده در این کتاب هستند.

موضوعات این کتاب در پانزده فصل و سه بخش مختلف ارائه شده‌اند. بخش اول کتاب که تهدیدات کنونی نام دارد، از پنج فصل تشکیل شده است و به مسائلی مانند استفاده تروریستی از اینترنت و چالش‌های حاکم بر فضای سایبری، تعصبات فرهنگی و جاسوسی سایبری در تعاملات بین آمریکا و چین، شبکه برق آمریکا و دیدگاه عمومی نسبت به ایمن‌سازی شبکه‌های مهم در برابر حملات سایبری، شناسایی تهدیدات داخلی در جاسوسی سایبری سازمانی و اصول نسبتا یکسان جاسوسی در طول زمان می‌پردازد.

بخش دوم کتاب به نام درک زمینه دارای چهار فصل است و موضوعاتی مانند اطلاعات دیجیتالی و دیدگاه‌های بین‌المللی نسبت به نحوه نظارت بر آن در آینده، نظارت و مبارزه با جنبه رادیکالی فضای آنلاین، توسعه گفتمان و ابزار لازم برای تولید محتوای جایگزین و ارزش اطلاعات شخصی را پوشش می‌دهد.

بخش سوم این کتاب پیاده‌سازی روش‌های جدید و آینده‌نگری نام دارد. این بخش کتاب از شش فصل تشکیل شده است. مسائل مورد بحث قرار گرفته در این بخش، استفاده از مدل‌سازی ریاضی برای ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و ایمن، نیاز به اجرای قانون اطلاع‌رسانی نقض داده‌های ملی، مبارزه با تروریسم از طریق آموزش برقراری صلح در فضای آنلاین، نقش عوامل دولتی در امنیت سایبری، مطالعات و نظریات مربوط به مبحث اطلاعات و درگیری‌های بین گروهی و شناسایی فریبکاری در سطح فردی در عصر دیجیتال را شامل می‌شود.

عنوان کتاب: امنیت ملی و عملیات ضد جاسوسی در عصر جاسوسی سایبری
عنوان اصلی: National Security and Counterintelligence in the Era of Cyber Espionage
نویسنده: یوجینی دا سیلوا (Eugenie de Silva)
سال انتشار: ۲۰۱۶
ناشر: IGI Global

دانلود کتاب